Friday, February 4, 2011

Sambal berlada ikan keli

Hari ini ikan keli harganya RM 6.00 sekilo
rasanya harga tu biasalah kan..tak naik pun

kami beli 6 ekor ..sekilo je


 
Tujuannya nak masak sambal berlada
ibuayu kalau goreng ikan keli mesti tutup..
kalau tak meletop2 takut....




baru siap goreng 2 ekor
"

dari blend bawang cili semua ibuayu
bila dah garing baru panggil ayahnas untuk selesaikan
rasanya ayahnas tambah garam dan gula je
tapi yang lainnya dia perah limau kasturi kat sambal tu



dan memang terbuktilah sedap sambal ni
keh3...tapi kalau orang tanya sapa masak sambal ni macamana nak jawab ye
ayahnas ke ibuayu
atau pun jawab je
nasyu yang masak
nas + ayu

4 comments:

mamawana said...

Sedaplicious tuuu....

sz | m.s.s said...

salam kenal ibu ayu! ;) sedapnyaa lauk ikan keli...

KELI OH KELI said...

Wah..ada entry tentang ikan keli ya di sini...jom tengok pulak blog khas untuk si ikan keli..macam2 tentang ikan keli ada di sini... ")

makcik rehan KJB said...

Allah.... terus kecur air liurku di malam yg hening ini... adessss

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015