Saturday, February 19, 2011

Kepanasan

Dalam beberapa hari ni cuaca memang panas
lepas tu nak jadi hal
aircond rumah kami rosak
bayangkan selama ni
balik sekolah je on aircond
malam on lagi
rasa panas sikit pun on

tapi bila dah jadi macam ni
rasa panas je hati..panas je kepala

ayahnas dah hantar surat gerenti tu kat kedai yang kami beli
 hari Rabu hari tu

dia kata aircond tu gerenti 2 tahun
tapi motor tu 5 tahun

hari ni dah tahan suruh ayahnas gi balik kedai tu tanya kenapa tak hantar pomen
Kedai tu kata dia dah faks dah surat ke KL
 petang ni dia mintak tolong sapa tah suruh tengokkan dulu...

Dalam pukul 5 petang ni org KL tu call
ayahnas tanya nak datang pukul brp
boleh dia cakap hari Isnin nak datang
angin gak ayahnas..".dah seminggu tau report"

tahu apa org KL tu ckp
saya baru terima faks tu sejam yang lalu..

Hah jadi KEDAI tulah yang tipu kami...
siap org KL tu ckp jgn bgtau Kedai tu ye..

eheh..suka2 dia je..
kami ni pelanggan tau
Pelanggan semestinya benar.....
Ayahnas ni cepat cool sikit
yang hangin ibuayulah....

siap Kedai tu ada masa ibuayu serang dia...

tengok gambar dak kenit ni terasa nyaman bila dapat mandi kolam bila panas2 macam ni...

6 comments:

.: iEyLa :. said...

huhu..panas2 cmni klu duk berendam je best ni..hehe

=sz= said...

pandai la diorang nak berdolak dalih ye...
klu tak follow up ntah bila la nak dtg baiki tu ye kak...

kena pasang kipas angin + sembur air bg sejukkkk skit mcm kat kedai mamak..hehee

cikgu isza said...

orang niaga macam nilah yang paling tak suka..
cuaca memang panas sekarang... penyakit pun datang menerjah..

ibuayu said...

ieyla: betul tu..asyik nak minum air batu je..

ibuayu said...

=sz=: tu yang jadi angin satu badan
ialah jimat pakai kipas ais tu kan

ibuayu said...

cikgu isza: musim panas ni kena minum air banyak kan

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015