Saturday, February 12, 2011

Rindunya.....

Entri kat SINI ada sebut faiz di rumah nek kiah


Hari khamis anak kak enon terkena keracunan
jadinya ibuayu kena ambil faiz kat klinik sebab masuk tu angah nak masuk air
ialah nanti susah kak enon nak temankan faiz
faham2lah faiz tu mesti buat klinik dia macam mak bapak dia yang punya..keh3

Dah jangka dah kalau masuk air mesti lambat
jadi ibuayu buat keputusan hantar faiz ke rumah nek kiah
lagipun petang tu ada meeting kat sekolah

dan macam biasalah nenek kiah tu 
kalau dia tak de apa2 hal dia suka faiz dok rumah dia
jadi dia kata biarlah faiz kat sini sebab sabtu nanti pun ibuayu memang hantar faiz ke sana sebab ahad ada kuliah..
pujuk jugak cakap ayahnas ambik faiz lepas traning
tapi nek kiah kata tak payahlah susah nanti
ialah biarlah kita bagi peluang untuk nenek dan cucunya bermesra-mesraan
jangan nanti hari ahad malam nak gi ambil faiz
air mata nek kiah bercucuran udah le..


jadi yang terseksanya kami kat rumah nilah
rindu dengan celoteh faiz
dengan keletahnya
dengan lasaknya....

terdengar2 dia panggil 
bu...
ayu...
ya bu..

saje tanya fauzan rindu adik tak
rindulah ibu...

malam ni nak hantar fauzan balik rumah nek kiah
dapatlah peluk si faiz tu kejap
terpaksa berkorban untuk masa ini




3 comments:

zh-ena said...

mmg susah kita sbg ibu nie nk pisah dgn anak

alyyani said...

alahai sian kat faiz tp sian kt ibu nye gak. hope faiz dah ok then faiz bole balik rumah balik :)

Yasmin Nabilah.. said...

alaa2..comeynye faiz dok dlm bathtub tu..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015