Monday, January 28, 2013

Tersalah kedai ku sangka kedai melayu rupa-rupanya.....

Hari Jumaat kami gi rumah abang kat Subang
esok pagi tu kami berdua plan nak gi ikea
so sebelum gi Ikea ayahnas ajak pekena roti canai
ibuayu memang tak boleh makan dah
sebab dah sarapan nasi goreng yang sedap kat rumah abang tadi


so kehendak ayahnas kita ikutkanlah
tapi kami bukan tahu kedai2 kat area sini
pusing2 nampak kedai yang ada ni
kedai mamak pun ada gak
ialah ibuayu kan tak minum kedai mamak

so cakap dengan ayahnas ni kedai melayu ni
nampak cantik je
dari luar macam2 menu ada

tapi bila dah masuk
la mamak jugak rupanya
tapi takpelah yang nak makan ayahnas ibuayu memang x nak

tapi layanan kat sini memang lambat
ayahnas biasalah buat mua macam garang
nak roti canai pun lambat

lepas tu pekerja dia datang minta maaf
kedai ni baru buka 3 hari
la patutlah nampak kucar-kacir
harapnya kedai tu dah oklah sekarang ni
ayahnas pun puji roti dia sedap

tapi ibuayu ni menyiasat tak abis
bang pelayan tu macam vietnam je
bang betul ke kedai mamak ni
takde ayat Al-Quran pun.....
 tapi yang makan ramainya melayu


 

3 comments:

♥ ROS ♥ said...

bahaya kan.. risau sekarang ni, kedai melayu pun kkdg pelayan dia org asing tu yg jd risau :(

azhariah zuber said...

mamak belum tntu islam. dah terkena pun sy

adianiez AIDA said...

aida biasa nyer tgk tanda halal :-)
In Shaa Allah...

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015