Tuesday, April 2, 2013

Petua hilangkan sun burn

dalam cuaca yang sekarang ni memang panas
 panas yang jenis terik pulak tu
 berkampung di Stadium KUIM
 untuk kejohanan olahraga selama 3 hari

 betul2 membuatkan muka yang memang terbakar ini
 bertambah gelapnya
 tinggal sehari je lagi

 abis ni nak jaga muka pulak
 x nak berjemur dah
 haha
 bolehke........
 so antara petua yang ibuayu tahu

 Gunakan putih telur
 *************
 ibuayu tak sapu macam tu je
 ambil tisu
 lepas tisu celop kat putih telur
 then baru tekap kat muka...
 rasa sejuk je
 buat kat seluruh muka kecuali
 mata n lubang hidungbila dah kering tanggalkan tisu tersebut
 kulit pun rasa halus je
 sesiapa yg ada petua sharelah sama


ps:  sorry ya seminggu ni sibuk dgn olahraga tak sempat nak blogwalking...rindu sangat2...ini pun ambil kesempatan jap..mata nak lelap dah ni















































































1 comment:

ALoNa CintamaniszLite said...

rawatan mudah dan murah..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015