Sunday, March 3, 2013

Berkampung di sekolah demi anak didik


Bermula hari Jumaat hingga Ahad tuntutan tenaga dan minda
dikhususkan untuk berumahtangga di sekolah

anak2 telah dihantar ke rumah nek kiah

bukan sebab si suami tak mahu menjaga anak2
namun kerana ayahnas juga ada latihan bola Sabtu n Ahad

kalau tinggal sekejap berani juga tinggalkan faiz pada fauzan
ni agak lama biarlah anak2 bermesra2an dengan nenek dan atuk
diaorang ni sebenarnya lagi suka duk rmh nenek 


kalau nak kata penat memanglah penat tapi setahun sekali
kalau nak kata tak selesa memanglah tak selesa
ialah tidur alas toto je
tinggalkan rumah
 anak sendiri  ditinggalkan, suami tidur keseorangan

 anak orang lain perlu dijaga dan diambil perhatian
bukan senang nak kawal 200 orang berkhemah

anggaplah macam kita gi berkursus
lagi pun dekat je sek dgn rumah
ulang alik jelah
ialah  setahun sekali

sebab setahun sekalilah
 rasa penat rasa letih itu hilang 
bila tengok pengisian aktiviti mendatangkan 
manfaat kepada anak murid
moga mereka mendapat ilmu
kami guru ni mendapat sedikit pahala



jaga anak 2 orang pun ada masa suara saprano ni terkeluar
hehehe

upah bagi sedikit kepenatan kami dan anak murid
esok sekolah CUTI PERISTIWA

hilang sabtu ahad
diganti cuti hari ISNIN
walaupun yang bercutinya
ibuayu sorang je
heheh
duklah sorang2 kemas rumah mana yang patut
khemah kat sekolah dah siap lipat  masuk beg
baju dirumah ni pun memanggil2 juga

esok semuanya akan dibuat
bagi tuan tanah rehat dulu ya





 


4 comments:

Ibuhani said...

itulh pengorbanan guru ibuayu......tp pengorbanan guru2 kami hargai!

zarena heeney said...

ha'ah blog lama dahb tak blh buka..kena hack

Sue @ Nenie said...

Salam..Selamat bercamping....

ALoNa CintamaniszLite said...

sian cikgu...kat sekolah kena 'jaga' anak2 orang lain..kat umah kena jaga anak2 sendiri jgk.

Tak baik niat ibubapa yg bertujuan hantar anak ke sekolah utk di'jaga' oleh cikgu tp bila anak2 dh balik umah...dia pun tak jaga anak2 dia betoi2. Anak tak pandai salahkan cikgu...bila anak pandai ckp anak tu ikut gen dia...berterimakasih kat cikgu ngajar anak dia pun tak..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015