Sunday, March 7, 2010

Kisah rumahtangga

Sebelum Tido:
6 minggu: Selamat tido Sayaaang, mimpi indah-2 ya, mmmuach.
6 bulan: Tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun: Sana sikit lah... Tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu: Tak apa, U masuk ler dulu, I tak kisaaahhhh
6 bulan: Masih lama lagi ke nih?
6 tahun: Brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pilah gunung ledang sana!!!

Balas SMS:
6 minggu: Iye Sayang, jap lagi I sampai rumah. Sayang, I belikan murtabak favourite U ye Sayang..
6 bulan: Trafik jam aah
6 tahun: K..

Telefon:
6 minggu: Baby, ada yang ingin berbual ngan U di telefon nih
6 bulan: Eh... Your call...
6 tahun: WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH.... ANGKAT AAAAAHHH!!!
"
"
keh3..macam-macam kerenah manusia selepas berumahtangga..Suami anda bagaimana???

Untuk ibuayu setelah 12 tahun melayari bahtera rasanya bagaikan baru berakad nikah..keh3
Siapa yang tak pernah tergigit lidah..tipulah...
Alhamdulilah rasanya kasih sayang untuk ayahnas tak pernah pudar..
Ayahnas bagaikan anugerah yang diberi untuk melengkapkan hidup ini.
"
"
Andai kata ibuayu rumput ayahnas lah tanahnya..
kalau ibuayu pasu ayahnaslah bunganya
kalau ibuayu malas masak ayahnas lah chefnya..
"
"
Cuma kesibukan ayahnas ada masanya menguji keimanan seorang isteri..
mana taknya ada masa kat rumah 2 jam je kemudian dah gi traning..Malam sampai pkl 8.00 mlm lepas tu gi meeting...
Tapi semakin lama semakin memahami..(kdg2 saje buat2 tak paham)
"
Sayang abang.Terima kasih atas segalanya.

3 comments:

Rusiah_Hazri said...

best kan.. yg tahan tu sapalah yg nak jadi pasu bunga tu..

hans said...

fuh,macam sweet pun ada entry nih

ibu 2AZ said...

salam kenal gak..kite follow gak ye..
lawak2 lah kisah rumahtangga tuh hehehe

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015