Saturday, December 12, 2009

Siapa kata..

Siapa kata kerja cikgu tu senang

* kerja sekerat hari
* balik dah boleh relaks
* budak cuti cikgu cuti
* cikgu ni..cikgu tu..

Tapi bukan nak megah diri kata ibuayu ni rajin tapi ni lah hakikatnya:

dah berapa malam tidur lewat sebab nak proses buku perpustakaan.(buku ni sumbangan RHB dan diberi seminggu sebelum cuti sekolah)


Dari rumah nek kiah balik ke Masjid tanah buku ni diangkut ke sana sini. Ni baru sebahagian.Sebahagian lagi dah serah pada cikgu azlina untuk disampul(nasib baik ada kawan2 rajin)keh3...

* Minggu depan nak gotong royong PSS ( baru siap renovation)
* Minggu sebelum buka sekolah meeting..siapkan jadual waktu..


Cikgu NAs..
dARI awal cuti hingga kini belum dapat lagi berehat

* sibuk dengan pemilihan MSKPP
* Kursus 7 hari di FAM
* Seminggu ni pemilihan budak akademik..
* minggu depan and hingga buka sekolah training budak akademik setiap petang...

Nama je cuti ...tapi amanah,tugasan yang diberi tanpa mengira penat dan kewangan yang dikeluarkan tetap cuba dilaksanakan sebaik mungkin....

Nasib baik 20 /12 ni dah plan nak jalan..kalau tak dah tentu ayahnas hilang ikut team MSKPP gi Lawan bola kat Sabah...

Ini baru cerita ibuayu yang suami isteri guru...rakan-rakan guru yang lain tu pun situasi nya tetap sama.. betulkan mak uda and pak uda.
Ada tu hari2 gi sekolah..walaupun cuti sekolah..keh3
Jadi buat semua yang selama ini memandang tugas enteng kerjaya guru fikir2kanlah
Jangan pandang luaran sahaja..guru dulu berbeza dari tugasan dengan guru sekarang.tapi matlamat tetap sama..nak anak didiknya pandai dan berguna..AMIN

6 comments:

naz ilyn said...

salam...seorang guru yang berdidikasi mg tak pernah kenal erti cuti...tapi ada juga sebilangan guru yang turut goyang kaki masa cuti ni...

hans said...

betul kak
saya sokong
jadi cikgu susah
dah macam2 kerja sekarang dia longgok dkt cikgu2
perangai budak2 sekarang plak semua pelik2
pening kepala

E.L.I.Z.A said...

betul...tugas cikgu mmg berat pun..org luar x rasa..nampak luaran je mcm senang...☺

rosnah said...

orang selalu kata keje ckgu senang. tapi mmm. hanya kita yg tau kan? cikgu ayu salam perkenalan/

ibuayu said...

naz izlyn: betul tu..dalam setandan pisang tak semuanya baik kan.

hans: kita ni lah guru,kerani,doktor,pelakon..budak zaman ni adab agak kurang.

eliza: terima kasih memahaminya..

rosnah : siapa yang jadi cikgu baru dia tahu kan..

Rusiah_Hazri said...

mcm Mak UDa punya tag kat blog.. biar kita hidup susah kerana orang lain, jangan hidup... menyusahkan orang lain.. Selamat bercuti pulak kak ayu, ajiq tetap tido kat bawah..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015