Tuesday, August 25, 2009

Sakit Hati


Jumaat..pukul 1.22 pm.ibuayu and anak buah beli makan tengah hari (KFC)kat pekan Masjid Tanah.Orang bukan main ramai lagi..mungkin hari terakhir sebelum nak berpuasa.Tapi sakit hati betul tengok ramainya umat lelaki disitu.Ibuayu kat kedai tu sampai pukul 2.00 masih ada lelaki yang tengah berselera makan...Sabar je tengok..

Ahad ..sementara nak tunggu waktu berbuka ayahnas bawa kami ronda pekan Masjid Tanah..sakitnya hati tengok orang Melayu (agama Islam kot) yang membeli nombor 4 angka..Ada satu bapa yang bawa anak sekali(umur lebih kurang 7 tahun)..kebanyakkan orang melayu ni pakai helmet..cover line konon...geramnya...

Isnin..ayahnas telefon BPG untuk mendapatkan surat kebenaran belajar yang telah dipohon tahun lepas...Sebelum ni pegawai BPG tu kata dah hantar JPN...Bila call JPN dia kata takde pun..(berbulan2 berurusan begini)

And semalam terbukti ada sesuatu yang perlu diperbaiki..Pegawai yang menguruskan borang ayahnas sebelum ni (yang kata dah siap tu) telah berpindah and pegawai yang menggantikan mengatakan nama ayahnas tiada dalam senarai di komputer...jalan penyelesaian ayahnas kena isi semula borang tu dari A-Z..

Ini ke jawapannya..kalau lepas ni pegawai tu pulak pindah macamana ye...And bertambah geram tengok ayahnas yang betul2 penyabar ..ibuayu yang rasa hangin satu badan. Terkenang bertapa kelam kabutnya kami untuk memohon kebenaran ni tahun lepas semata2 nak suruh ayahnas dapat temuduga minggu tu jugak tapi semuanya hampa.....

Nasib baik bulan Ramadhan..sabar jelah..

4 comments:

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Ibu bapa patutnye tunjukkan contoh yang baik kann...

~ Ibu ZAAZ ~ said...

memang sekarang ni dah makin ramai orang yang tak tau malu. selamba je jalan2, makan2 time solat jumaat.

kedai nombor ekor tu dah biasa saya tengok.

yang beli arak pun penah saya nampak dengan mata kepala saya sendiri.

yang berciuman bulan poser pun saya nampak semalam dari beranda rumah saya.

ada banyak lagi perkara2 terlindung yang kita tak tau tapi dah jadi perkara biasa terutama kat Kl ni.

takutnya Allah turunkan bala macam kat Bosnia ari tu. Mintak dijauhkan laa

ibuayu said...

azrina:betul tu ..tak de kesedaran langsung

ibu zaaz: kalau depan orang lain dia orang berani belakang macamana entah ye

payarumput21 said...

Salam IbuAyu...


hmmm... sesuatu yang amat menyakitkan mata, hati, telinga, mida dan jiwa..

Apa2 pun.. orang sabar dikasihi tuhan.. Mudah2an kita juga kelurga dan keturunan kita tidak tergolong dalam golongan mereka2 yang berbuat kemungkaran.. Nauzubillah... dan.. InsyaAllah...

Aminnnn..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015