Wednesday, August 26, 2009

Me Goreng Bodoh

Tak tahulah kenapa orang panggil me goreng bodoh.Bila kawan perkenalkan kitaorang gi cuba.Pagi dia dah beroperasi.Kalau sampai tu selalunya kena tunggu dulu sebab kerusi penuh.Duduk pula mana kerusi kosong joint dengan orang lain satu meja.kat sini jangan duduk lama2 dah makan angkat punggung.

Me tu mungkin bodoh tapi orang yang makan taklah sampai jadi bodoh.Kandungan dia cuma me kuning and taugeh (takde ayam,daging dll).Kalau kat rumah masak macam tu mesti tak sedapkan.kat sini rasanya sedap sangatttttttttttttt.

Harganya RM 1.50..dulu RM 1.00 je..Minta je air apa2 semuanya kaw2.

Malam ni lepas terawih ayahnas bawa kami makan me goereng bodoh.(bulan puasa dia buka malam)Samalah waktu pagi diri dulu tunggu kerusi.Bayangkan................................

Me goreng 3
Telur 2
Milo Ais
Teh Ais
Nescafe tarik (gelas Besar)

Semuanya RM 9.90 (murahkan)

Tapi tulah baru balik dari sana rasa macam nak gi makan lagi esok..(sabar ye ayahnas jangan mare).Sorry gambar takde..lain kali ye..

So kalau datang kat melaka singgah kat Tengkera..kata nak makan me goreng bodoh(tak pasti lak taukeh kedai tu tahu tak org panggil me dia me goreng bodoh).

5 comments:

::Mamalyna:: said...

apeler resepi mee bodoh tue wat sedap yek....mee goreng tue jadi mee basah ker?

CINTAMANISZ Lite said...

Salam Ramadhan cikgu;

Kalo kat Taiping ni..bihun goreng bodo adalah bihun tak letak sayur, hehe..


Hmm..akak dah folo cikgu..jom folo akak pulak. Leh laa kita berkawan2..

mother of two said...

ooo ada jugak mee goreng bodoh yer... nama bosoh tapi sedap takpe.. dan teramatlah bebenor murahnya.. kalau di sini jual camtu harus bankrap:)

ibuayu said...

mamalyna:me tu goreng kering..taugeh dia rangup2.

cintamanisz: salam perkenalan .i follow u to.

CINTAMANISZ Lite said...

oh..rahayu ismail tu ibuayu ler ye? Tu ler..akak dok cari gak sape la sahabat akak terbaru tu pasal takde link kat situ.

Hmm..ok laa..kalo camtu..settle.

Lepas2 ni jom le merajinkan diri ziarah menziarahi ye..hehe..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015