Sunday, August 16, 2009

Muar

Sebelum puasa menjelang kami sekeluarga lepas gian jalan-jalan and makan-makan...Sambil tu ayahnas nak beli sesuatu untuk dimasak di bulan puasa and di hari raya...So marilah kita ke Muar...

Bila sampai di Muar frust sangat bila tengok kedai Hj Senan ni tutup..Tapi bila kami perhati balik kedai ni dah terbakar..nasib baik ada nombor telefon dan mereka menyuruh kami pergi ke kedai mara(cawangan Hj Senan)


Bila dah kat kedai tu ayahnas shopping macam tak cukup tangan nak beli..Ibuayu ikut je (bukan ibuayu yang nak masak)Borong perencah soto,me bandung, me rebus and laksa johor.


Jam dah menunjukkan pukul 3.30pm.Perut ni dah berkeroncong.Ayahnas kata dah datang muar ni tak sah tak makan me bandung..takkan beli perencah je..So setelah berkali-kali berpusing2 macam gasing-gasing barulah kami menjumpai Tanjung Emas.(Jalan kena tutup sebab perlumbaan basikal ) Hati sudah panas sebab perut lapar.

Menu pilihan...Me bandung ,asam pedas..ABC..aduh mengancam...Asam pedas sedap ..tapi me bandung ada kurang sikit..(Sebenarnya di Melaka ni ada satu kedai me bandung yang sedap iaitu kedai Pak Omar terletak di Durian Tunggal Melaka..berdepan dengan Balai Polis..First class punya).

Sebelum balik jangan lupa Pau Muar

4 comments:

PuTeRi BoNgSu said...

yum..yum...
sedapnya..

missleter said...

maaf ye...punye sibuk x jemput sapa2 pun member yg jauh.usu pun x balik.ada exam.wak ngan ank2 je blk, abih je kenduri trus blk kedah pi konvo.sooo sori.blk sini wak ngan ank2 demam plak.letih giler....

a kl citizen said...

dah bertahun tak ke muar

azza_irah said...

salam kunjung balas..salam kenal dr sedetikhati..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015