Tuesday, December 30, 2014

Hatyai sawadikap kap kun kap

Perkara yang x diplan
sekali rancang jadi je

bff yatie yang ajak
macam bagai diseru
sebelum tu ada ayahnas yg dah gi hatyai
bln 6 hr tu
lepas tu tgk fb member baru2 ni
so bila yati kata jom gi hatyai
Pn Zainah KU sukan yang buat
cepat je kata ok
padahal x tanya ayahnas lagi
seperti biasa
ayahnas ni jarang kata tak
melompat katak ibuayu

ibuayu gi 24 Dec malam
So dlm pkl  6 lebih kami tungggu kat ppd alor gajah
bas ambil dr unit sukan  Melaka dulu
dlm 7 lebih bas sampai

kami sampai kat CTC bukit kayu hitam
dalam pkl 5 lebih
utk  kertas putih
diorg uruskan
kami cuma 
tulis ic and sain
masa tu bas dah banyak
org jgn cakap lah 
terutama kaum cina
ramai betul
hr krismas kan

selesai solat semua 
terus gerak gi imegresen
masa kat msia rasa teratur je
dah masuk SIAM
orang bukan main ramai lagi
lama gak nak beraturnya


settel tu terus gi breakfast kat Sadao
jalan kaki je
masa  ni makan ayam goreng yang sedap
ibuayu siap tunjuk ayam tu lepas tu hulur pinggan
rupanya dia ambil ayam yang kita pilih
then dia goreng semula
memang sedaplah






dari sadao kami terus gi kedai SOUVENIR
kedai ni jual tshirt yang agak kualiti
ibuayu beli utk faiz je sehelai

lepas tu gi Plaza NORA
jual pelbagai jenis barangan kulit
ada kulit ikan pari lagi
kat sini ibuayu beli wallet ayahnas
dia ada bagi diskaun 20%
so rasa harga berbaloi2

dari situ baru kami gi KILANG GAJUS
beli gajus and kerepek durian
sedap gak kerepek ni


dari situ baru kami gi makan tengah hari



 kalau ikut tambang kami ke sana rm350

tak termasuk makan
tapi sebab pemandu pelancong tu kata hr ni Krismas
takut kedai pack so kami collect duit utk makan tengahr

memand sedap makanan yang dihidangkan
teringat2 nasi lembut kat sana







tut tut
kenderaan kami bila nak kemana2 luar waktu lawatan



3 comments:

ALoNa CintamaniszLite said...

wah...ke had yai ye, kak.. :)

sy pun ada plan nak gi lagi ni...tp kali ni nak gi had yai jer...tak sampai krabi.
Plan ngan famili somi...naik keretapi dari taiping 2h1m jer.

Akak ri tu nginap kat ner?
nak try cari penginapan yg lain lak laa. yg hari tu berkira sgt berapa kepala. pdhal katil leh kongsi2 jer, huhu..

nik ros said...

syoknyer dapat jln2. teringin nak pi sana jugak

Emy Omar said...

Jauh kak Ayu berjalan hah..bestnya.Lama dah x kesana.Last pegi masa zaman duduk Kangar dulu,zaman sekolah menengah.Mesti dah banyak berubah

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015