Monday, December 8, 2014

Dugaan dan cabaran..

Selama 16 tahun ibuayu bekerja
rasanya x pernah ibuayu
berasa macam ni rupa

sebelum ni memang pernah 
dengar
orang ni marah Si A
orang tu marah Si A
ibuayu buat tak endah je
sebab xde kena mengena dengan kita

lagipun dah tahu perangai Si A
macamana
so buat dek je lah

tapi rupa2nya
kali ni dia memang nak kenakan ibuayu

mula2  dia dah timbulkan kontroversi
aikkkk memang betul2 heran
malah kawan2 sekeliling pun tertanya2 gak
kenapa si A tu
lepas tu lagi sekali dia buat lagi
ibuayu ingat perkara tu untuk semua
rupanya memang khas utk ibuayu

selama ni apa kita buat kita ikhlas
kalau kita rasa simpati 
dengan rakan setugas kita ikhlas
bukan berpura2

kalau kita rasa nak nolong
sememangnya kita ikhlas
bukan nak balasan

tapi rupa2nya rambut sama hitam
hati lain2

sekurang2nya sepanjang perkhidmatan
terselit juga pengalaman sebegini
mungkin lepas ni ibuayu akan lebih
bersedia
perlu lebih tegas dalam banyak perkara
maaf ya
baru ku tahu 
ada yang boleh dibuat kawan
ada juga yg suka tikam belakang




4 comments:

adianiez AIDA said...

kadang-kadang memang gitu.
keikhlasan kita disalah erti...
kejujuran kita di salah tafsir...
sabar...

Chekgu BaniHassim said...

Sabar...
susahnya menduga perasaan orang.
Yang penting, utamakan hati dan perasaan diri sendiri....
:)

ayu Ismail said...

betulkan aida...lepas ni kena lebih berhati2

ayu Ismail said...

in sha Allah..tq cikgu..saya akan lebih berhati2

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015