Sunday, December 14, 2014

Reunion MPIP Unit N 94/96

MPIP
disini cinta bermula
kan ibuayu and ayahnas satu maktab
berkenalan  dimaktab
dalam satu unit yg sama
Unit N 
tapi kelas berbeza
ayahnas N2
ibuayu N3
so ayahnas selalu intai ibuayu kat dinding kelas je


hahahaa jgn percaya
ibuayu yg rajin intai ayahnas
kelas kami ramai perempuan
kelaa ayahnas lak ramai lelaki
masa tu kelas ikut abjad
tu yg ramai perempuan

ibuayu selalu gak singgah maktab
kalau  ada cuti ke ipoh
singgah je
xde jumpa sesiapa

so tahun ni 
geng unit N ada buat perancangan nak buat reunion
Perbincangan secara maya
telegram and whatsapp
Alhamdulilah
apa yang kami impikan tercapai
hampir 18 tahun tidak ketemu
akhirnya impian jadi kenyataan


Bukan senang nak merancang
Kalau x kerana insan seorang ini
tak mungkin ianya terjadi
Aidie Helmi
ibuayu tahu hang baca blog ni
salute kat hang
rasa terharu dengan apa yg hang buat
sanggup turun #MPIP
dr Perlis beberapa kali
just nak pastikan
reunion ini berjaya



alhamdulilah
akhirnya 13 Dis 2014
kita bertemu di dewan Sri keledang
Maktab Perguruan Ipoh Perak
sangat serasi nama ni
walau dah berubah namanya

Terasa sedih n terharu
ada yg memang 18 tahun kami x jumpa
ada yg jumpa hanya di alam maya sahaja

walau kita bersuka muka sekita
namun semoga ia langkah pertama
untuk reunion ini diadakan lagi

mana tahu ia menjadi program Dwi tahunan
ditempat yg lain pula
in sha Allah
ikhlas dr hati
*tempat perjumpaan sangat selesa
(air cond)
*makanan yg dihidangkan sangat sedap
teringat2 nasi lemak dia
*design tshirt sangat cantik



Tq Aidie Helmi
tq juga pada semua jawatankuasa yg terlibat
tq juga pada semua yg hadir
walau masing2 ada komitmen lain 
tapi demi reunion ini
sanggup bersusah payah untuk hadir
kami mai dr Melaka semata2 untuk reunion
Pengerusi reunion dr Perlis turun demi reunion

ramai yg dtg jauh2 dr reunion
ikhlas pertemuan yang sehari terasa sekejap
mulut terasa penat 
asyik gelak ketawa




5 comments:

Yanti Isa said...

bestnya dapat balik ke MPIP .. akak dari unit M3 belum dpt peluang ni . Takdak gang yg sanggup jadi pengerusi.

Emy Omar said...

Seronok kan kak bila reunion ni.Dapat jumpa rakan-rakan yang dah lama tak jumpe.Saya geng2 maktab pun dok plan nak buat reunion tapi asyik ada je kekangannya..bila tengok geng2 maktab cikgu Selan buat reunion tahun lepas jealous nya la hai

ayu Ismail said...

akak senior ayu ya..hehe..kecik dunia ni...kami ni pun sebab ada yg sanggup kak yanti..alhamdulilah

ayu Ismail said...

emy..kami x jumpa 18 tahun ..bila jumpa rasa macam muda je..hehe

Samsudin Saad said...

Tahniah kepada semua yang telah berjaya mengadakan perjumpaan. Maaf tak dapat hadir. Insyaalah di lain perjumpaan.

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015