Monday, July 1, 2013

Beza kerja rumah dan kerja sekolah

kalau sebut dlm bi
senang le homework
tapi kalau dalam bah melayu
tentulah yg betulnya kerja sekolah kan

tapi dr dulu dah cakap kerja rumah
so benda tu dah terbiasa

tapi hari tu faiz betulkan sebutan ibuayu

bila kata faiz ada kerja rumah tak

dia kata kalau buku tu dr cikgu sek tu kerja sekola mum

kalau buku tu dr rmh (maksudnya yg kita belikan ) itu kerja rumah

wah budak kecit ni dah pandai berbahasa


3 comments:

ALoNa CintamaniszLite said...

masa sekolah dulu..mak sy yg tegur. Keje rumah tu kalo keje2 mengemas rumah. Keje2 yg cikgu soh buat kat umah tu adalah keje sekolah. Mak sy punya pendapat laa tu...hehe..
Jd, sy pun ckp tu keje sekolah sampai laa anak2 pun dh sekolah besar panjang ni..tp kalo dlm bi..tetap homework jgk laa..ngee..

ibuayu said...

Betul tu dulu2 pun ckp benda yg sama hehe

nik ros said...

pandai btol dia. mmg budak bijak ni..hehe

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015