Thursday, July 18, 2013

Nasi Beriyani vs Nasi Ambeng

Masa kat sekolah bincang 
Menu berbuka dengan member
Terus kami discus nak buka nasi beriyani

So order dulu siap2..
Petang nanti boleh gi ambil je

So petang tu 
Lepas hantar fauzan tuisyen
Terus gi sg udang

Bila tiba kedai tu nampak kat depan
Ada orang jual nasi ambeng dan air katira


Terus order nasi ambeng dua
Dan air katira
Nasi ambeng tu satu rm4

Nasi beriyani pulak
Kambing rm 7
Ayam or daging rm6

Memang sedaplah
Kat sini pun ada buffet ramadhan gak



Lokasi nasi beriyani batu pahat ni
dekat sg udang
kedai dia masuk ke dalam dekat taman pahlawan





7 comments:

:: Mrs.Eady :: said...

nyumssss....

zarena heeney said...

owuhhhh ena suka mkn nasi ambeng
sedapnya

ALoNa CintamaniszLite said...

sg. udang??
eh, balik kampung nanti leh ler sy singgah pekena nasi beriyani kat sini..hehe..

ayu Ismail said...

Memang sedap hehr

ayu Ismail said...

Akak pun pantang tahu kalau ada tempat jual nasi ambeng

ayu Ismail said...

Boleh lona tapi akak pun tak pasti hr biasa hr apa yg ditutup hehe

Emy Omar said...

Kak Ayu sedap x nasi ambeng kat sg udang tu?Saya puas mencari sampai ke pasar ramadhan di Peringgit Pantai baru jumpe kak.Saya pun suka dgn nasi briyani batu pahat kat situ.Pakcik tu ada berniaga di Pasar Ramadhan Alor Gajah gak kak.Kalau hari biasa ada meniaga di depan Tm Alor gajah gak kan..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015