Friday, July 12, 2013

Ramadhan hari ke 2 : Faiz terjatuh di tadika

Pagi puasa ke dua hujan turun dengan lebat
rasanya rata2 negeri di Malaysia hujankan
hujan rahmat
tapi pagi tu hati ibuayu macam tak tenang sikit
tak tahu kenapa

sedang duduk di bilik guru
tiba2 dapat panggilan telefon
tak pasti no siapa
bila angkat
terus orang tu terangkan yang dia guru faiz
memang kenal pun cikgu faiz ni
dia kata faiz terjatuh masa nak pergi kat cikgu ni
ialah nak berebut baca iqra dulu
nampak cikgu datang terus bekejar ke luar
sedangkan jubin tu licin

berderau hati ibuayu masa tu
tapi cikgu tu cakap dalam mata
takde apa2
cuma kat kelopak mata tu yang melecet

ialah memang tak salahkan cikgu pun
anak2 memang macam tu

tapi bila cikgu faiz kata dia tak apa2 lega rasanya

dalam hati nak gi tengok faiz kat sekolah
tapi takut kalau kita datang 
dari dia tak nangis karang 
terus lak dia nangis

so sepanjang masa persekolahan tu memang tak senang hati
ialah selagi kita tak nampak wajah anak kita
mungkin cikgu cakap tak teruk 
tapi risau sesangat gak ni
lepas sekolah terus ambil faiz
alhamdulilah mata dia bengkak sikit
tapi bahagian dalam tak apa2
ingat nak bawa klinik 
tapi ayahnas kata insyallah tu bahagian luar je

faiz..jenuh pesan jgn berlari

nampaknya raya ni bertandalah mata anak bujang ni



3 comments:

ALoNa CintamaniszLite said...

biasalah tu...anak lelaki, hehe..
proses hidup dorang utk persediaan bila besar..

baby comel said...

aduhh, siannya dia.. sakit tak kak?

@lfidah @dim said...

alahai..kesiannya dia..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015