Sunday, June 30, 2013

Kedai makan best Melaka:Perhentian Kuih Kampung

pernah dengar tentang kedai ni

tapi selama ni memang tak pernah masuk

terkejut kejap masuk kedai ni

kuih muih dia berlambak2
minta maaf lah banyak yang ibuayu tak kenal nama kuih ni

kat sini bukan ada kuih je
ada juga me goreng and asamnpedas
kalau nak makan pukut dan rendang pun dia ada jual
nasi lemak berlauk pun ada
nasib lemak me hun and me goreng dah 
siap bungkus seringgit pun ada
kuih tu tak pasti berapa harga dia

yg best ada popia basah


kami sampai dlm pkl 3 lebih

kalau petang lagi ramai org kot
sebab balik kerja

sapa nak cuba
kedai.ni dekat dengan balai polis bandar hilir 
dan penjara
tapi jalan ni sehala je..
paling senang kalau tahu nasi beriyani ujung pasir
kedai tu belah kanan




6 comments:

ALoNa CintamaniszLite said...

kalo sy...sy akan amek setiap satu tu...satu..bg rasa semua, hahaha.
jenoh kan!!

Emy Omar said...

Ala...ini yg buat teringin nak pg ni

ibuayu said...

Kalau amik semua kuih jenuh nak abiskan..hehe

ibuayu said...

Gi lah emy..

nik ros said...

bestnyer. blh rasa mcm2 jenis kuih kan. kalau tunggu nak buat belum tentu dapat merasa semua..hehe

ibuayu said...

Akak pun teruja nak makan hehe

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015