Wednesday, July 24, 2013

Resepi Me Bandung Ayahnas

Dah lama betul ayahnas x bersilat kat dapur

Kalau dulu memang rajin
Hehe
Ptg tu plan nak  masak me bandung

so mintaklah chef yg pakar utk masaknya
nasib baik ayahnas ok je

resepi dr ayahnas

bwg merah n putih blend
udabg kering rendam and blend

masuk minyak dlm kuali
tumis bawang cili
dah garing masukkan udang kering
masukkan udang
masuk air
masukkan sawi
tunggu didih masuk telur
boleh buat bulat2
boleh pecahkan sikit
bagi dia pekat
garam gula jangan lupa

Senangkan
kami guna udang je
nak masukkan daging pun boleh
nak tambah lagi masuk sikit tomato
dan tahu putih dihiris

masa makan letak bwg goreng
cili hijau merah
Alhamdulilah
memang sodap ayahnas masak
tapi macam termanis sikit

ialah bulan puasa mana nak rasa masa masak ni





4 comments:

Eliss Mie said...

tumis cili tu cili boh la yer? tak pernah buat mee bandung. senang jugak rupanya. kebetulan ada udang kering dari sabah tu, rasa nak buat la utk sahur nanti

Rose Azadir said...

Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com

ALoNa CintamaniszLite said...

fewww....sedap mi bandung. tp tu laa..kitorang ka umah ni payah sket. kalo berbuka pose mesti cari nasik jgk. Menu mcm ni tunggu raya nanti, hahah..

**pandai ye somi akak masak...

nik ros said...

sedapnyer kak. baru mkn ni. tgk tu rasa lapar pulak. lama dah tak mkn mee ni

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015