Sunday, July 28, 2013

Rahsia resepi char kuew tiaw

Selama ni tahu makan je
tak pernah buat pun char kuew tiaw
sebabnya tak tahu hehe

lagipun ibuayu x suka sangat basah2 ni
ibuayu paling suka yg kering

so hr tu member ada bgthu
ada sos xhar kuew tiaw yg jual kat fs

so sebelum nak masak buka tu
gi cari sos dulu









tengok dr kilang halal hab lagi
bahan2 dan cara nak masak
ada dia bagi kat botol tu

so masa nak masak tu
ibuayu buat yh kerinh
ayahnas buat basah

so antara bahan2nya

masukkan bwg putih dan cili
lepas tu dah garing
letak udang dan air
lepas tu masukkan kuet tiaw
masukkan sos
etak air lagi baru pecah telur
kemudian letak taugeh

senang je kan
nak letak garam n gula sikit boleh
tapi garam kena agak sebab dah pakai sos


2 comments:

Emy Omar said...

Saya suka koay teow..saya suka yg digoreng kering juga kak

zarena heeney said...

nyum nyum sedapnya

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015