Thursday, January 22, 2015

Ke JB makan.makan. dan makan

Sabtu yg lalu
kami ke JB
sebab sepupu ayahnas berkahwin

so
bila sampai dewan bandar baru uda
tu dah pkl 1 lebih
perut time tu memang lapar sesangat
sedap betul nasi dia

lepas dr dewan
MIL nak singgah rmh diorg kat Tmn Cempaka
ibuayu and ayahnas nak round JB
malam tu gak kami akan balik melaka
so plan nak ke mana
pastinya x nak gi tempat shopping
harus sesak
so jalan2 cr makan je
mula2 ke stulang
cari me rebus
tapi kedai makan kami gi ni
mcm2 makanan ada
kami makan me rebus
me bandung
and laksa johor
faiz makan sepinggan
me bandung
sedap bebenar

lepas dr stulang kami gi lepak
kat dataran JB
masa tu ibuayu dah letih bebenar
boleh lelap jap dlm kereta
bangun2 ajak ayahnas pekena steamboat
meriah sungguh kat sana

lepas dr situ terus balik taman cempaka..
sebelum ambil mil
kami singgah pasar mlm
ayahnas nak cr kerepek ubi
dah bertahun2 x gi pasar mlm tu
masih ada lagi org yg jual kerepek tu

malam gerak balik mt
mencabar betul otw balik tu
perut kenyang
jadinya
mata mengantuk sangat2 hahhaha







3 comments:

eima said...

Sedap x mee bandung tu .....nampak pekat

Najib Ariyan said...

kalau ke JB memang takkan lapar punya... terlalu banyak tempat makan kat sana... bukak internet berterabur tempat makan sana sini.... errrr kenapa tak gi Senibong makan sifut?? hehehe

kehidupan sihat said...

salam perkenalan sis

jemput ke blog nana

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015