Wednesday, January 14, 2015

Kisah Faiz Tahun 1

Hari Pertama 
Pagi tu dia buat hal....
bila member ibuayu tanya tie mana
dia dah sedih
ialah orang lain pakai dia x pakai

Bukan apa
ingat tie dapat lambat
rupanya masa beli buku tu mintak sekali
mak dia yg x perasan
nasib ada lagi kat kedai buku

Hari kedua
pagi2 kat bilik guru melalak
Sebabnya kasut kotor
kotor kat tapak kasut
sabar jelah
mana org tapak kasut bersih dik oiii
kat depan kasut tu pun kotor sikit
tu yg nangis tu
maka dengan bijak pandai
ibuayu ambil kapur tulis
gosok kat tempat yg kotor tu
diam terus

Tension ibu oiii
dah 2 hr buat perangai
sabar banyaklah ni
dugaan sungguh awal2 tahun ni





Waktu rehat ibuayu gi intai dia
hr pertama tu
dia berdiri je depan cik kantin
tak tahu nak cakap
Geram lak tengok
terus ibuayu tonjolkan diri
tanya dia nak makan apa
Hahahhaa

Masa hr ke 2 intai gak
tapi x nampak pun dia
bila budak dah kurang baru nampak dia
kat pintu kantin


Buat masa ni semua dlm kawalan
dia pun semangat nak gi sekolah pagi and sek agama
Cuma mak dia yg kepenatan nak uruskan
malam cepat je mak dia pengsan
in sha Allah lama2 oklah nanti




1 comment:

nik ros said...

insyaAllah..lama2 ok tu..hihi

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015