Friday, November 22, 2013

Steamboat di Masjid Tanah

Masa dapat tahu
Kat Masjid Tanah ni ada jual steamboat
Terkejut juga nendengarnya
Ialah steamboat ke yong tau fo

So masa yg badan seram sejuj tu
Ajaklah ayahnas gi makan sana

Masa sampai tu dah nampak banner
Western n steamboat n goreng2

Oh betullah ada steamboat
Kat menu tu 
Dia guna set bukan buffet
Satu set rm 10
Ada macamlah 
Kuah kita pilih 
Nak sup ke tomyam
Yang paling sedap sos dia
Memang sedaplah
Kena lak dengan tekak org demam
Dia pun guna dapur letrik


so taklah cemas sangat
berbanding dapur gaskan


Ayahnas lak order chicken chop
Pun sedap and berbaloi
Rm 8 je

So untuk orang Masjid tanah
Untuk ada yg bercuti kat MT ni
Bolehlah cuba
Kedai ni kat
Taman Rekreasi Bukit Beringin

5 comments:

zarena heeney said...

masjid tanah area mana?

HafRizah Sweet said...

assalamualaikum ibuayu... wahh menariklah, ade steamboat dah di masjid tanah.. melaka ni tempat sy membesar tau... one day insyaallah sy nak ajak hubby singgah sane... tq for sharing ibuayu :)

aTieYusof Family said...

Sedapnya makan stemboat ni kan..sini jarang restoran buat...
Kak : hubby sy org Jasin...:)

nik ros said...

bestnyer makn steamboat.harga chicken chop lak murah jea

ALoNa CintamaniszLite said...

ari tu ada pengantin yg sy amek gambo kawen kat tepen ni....pasangan dia orang masjid tanah, hehe..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015