Friday, November 29, 2013

Sibuk ajak gi jumpa dentist

Rasanya zaman kita kecil2 takutkan nak jumpa dentist
nasib baik le doktor gigi mai sekolah
kalau tak bukan main takut lagi
kalau tak sakit walau berlubang
 macam phobia nak jumpa doktor gigi


yang si faiz ni
bukan main semangat lagi nak jumpa dentist
sebenarnya gigi bawah dia ada lubang dua
di sibuk nak suruh doktor tu pitihkan

ialah lubang memanglah hitam

so dah janji pagi Jumaat kita pergi ya
harapnya doktor tu buat lembut 2 kat faiz
ini pengalaman pertama dia
harapnya nanti 6 bulan sekali boleh bawa di gi klinik gigi



7 comments:

Kakzakie said...

Berani betul Faiz ye. Auntie ni kalau nampak alat-alat dentist pun dah seram-sejuk tau:)

:: Mrs.Eady :: said...

hero!

ALoNa CintamaniszLite said...

Bagus faiz. jadi anak yg berani. nanti leh jaga mak, ye..hihi.

alhamdulillah kak. sy masa kecik2 dulu tak takut jumpa doktor gigi. Malah..start masa darjah 3..sy pi klinik gigi kat dlm spital bentong tu sendiri aje kayuh beskal sbb mak sy keje. Mak dh ajar sejak kecik lagi gi jumpa doktor gigi. Tu yg tak takut tu. Dan selalunya sy mendapat pujian dari pesakit2 lain bila pi sengsorang tu, huhu.
Alhamdulillah..itu jgk sy terapkan anak2. Cuma zaman skang ni...risau pulak anak2 pi sengsorang. Risau keselamatan di dalam perjalanan...mm..

NzA said...

Gud boylh faiz. Auntie smpai skrg takut nk jumpa doc gigi...he3x..

aTieYusof Family said...

Bagus tu, Faiz tak takut jumpa dentist..anak sy baru citer2 dah takmo..hehe

ibuayu said...

Tulah masa ni macam berani je dia kakzakie

ibuayu said...

Atie..mak dia pun takut huhu

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015