Tuesday, December 18, 2012

Hujung Minggu merayau ke REMBAU

Dalam keboringan hari Ahad hari tu
walaupun banyak kerja yang hendak dilakukan
(termasuk baca buku huhuhu)

ayahnas ajak jalan 2

tapi tak tahu nak ke mana
minggu lepas dah gi MUar 
(Tak sempat buat entri lagi)
so ajak ayahnas round REMBAU

dah pernah pergi tapi dah lama sangat entah tahun bila

so kami lalu jalan dalam nak ke Rembau

Seronok jalan2 tu
macam2 nama tempat kami jumpa

kami lalu LUBOK CHINA
kemudian ikut ASTANA RAJA
lepas tu tak pasti
jalan apa yang masih ingat
jumpa CHENGKAU
dan BONGEK






nampak stesen keretapi baru 
tapi belum beroperasi
rasanya nanti Komuter sampai sini



otw balik singgah kedai buah
gila sekejap
semua nak beli
makan durian sebiji kat sini
ayahnas yang tak gemar pun layan jugak



2 comments:

ALoNa CintamaniszLite said...

rembau kristal tu apa??

ayu Ismail said...

Rembau kristal tu chalet...akak nmpk dr luar sebelah je ktm baru..tapi mcm x beroperasilak

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015