Saturday, January 2, 2010

Kisah kucing

Entah macamana ada seekor kucing dah masuk rumah ibuayu lalu tingkap belakang..and duk kat bilik belakang..
Bila ibuayu perasan maka kami pun menghalau kucing itu...
Malam tu lak terdengar suara anak kucing kat bilik belakang..
(ibuayu and fauzan penakut kucing sikit)
Suruh ayahnas tengok and ada 2 ekor..Ayahnas ambil bakul and letak kain ..
Letak kat depan rumah..Cari juga ibunya tapi tak de..(mana lak dah pergi ni)

Pagi tu bila ibuayu tengah basuh pinggan terdengar suara kucing mengiau di belakang rumah...
Buka pintu and tengok ibu kucing tu memandang ibuayu dengan mata yang sungguh sayu..bagai meminta sesuatu..
Terus panggil ayahnas ambil anak kucing tu bawa ke belakang..

Bila kami letak je bakul tu ibu kucing tu terus menerpa anak2nya..aduh...tragis sungguh..Anak2 kucing itu terus menggomol ibu mereka bagai kerinduan yang teramat sangat.
Meleleh2 airmata ini melihat kejadian itu..macamana ye orang yang tak de perasaan yang sanggup buang anak dia kat longkang....


3 comments:

azi said...

tu baru binatang..manusia pun kejam jugak ...sangguop buang anak...cerita pasal kucing ni..kat rumah chik la ada dekat 4-5 ekor kucing yg datang tak diundang....anak2 chik la tak sampai hati nak buang, last2 dok la kat luar rumah..hehehe (chik la pantang betul kucing masuk rumah...) ibu ayu selamat bersekolah semula yer..hehhe..

atiqahamdan said...

sadis tul citer skgu ni..
ckgu ayu tqah da follow blog cikgu..
nti cikgu follow blog tqah ea
atiqahamdan.blogspo.com

atiqahamdan said...

cikgu..
sadis cter ni

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015