Monday, January 11, 2010

Cerita sedih

On the way balik dari cameron..kejap2 hujan..so kami bercadang nak sembahyang kat seremban..ibuayu cakap dengan ayahnas sembahyang kat petronas...so dekat je nak parking..(masa tu ibuayu duduk belakang dengan faiz)
Dalam ayahnas nak parking kat tepi surau tu ibuayu pun cakap park dekat dpn petronas (sebab hari nak hujan so nak buat susu faiz)..dummm faiz tergolek jatuh kat bawah....terus dia menangis...ibuayu pun gosok2 kepala dia...lepas tu terpandang besi kat bawah tu..masa tu kerusi depan telah ditolak ke depan so besi rel kerusi tu tertonjollah...Bila ibuayu alihkan lak kepala dia..alamak..tepi bahagian kanan pipi telah terluka...
gelabah sungguh...terus cakap ayahnas kita cari klinik kat seremban...on the way tu..ayahnas tengok lagi luka faiz..darah tak keluar sangat..ayahnas kata kita gi klinik Mt..(hari ahad takut tak jumpa klinik kat seremban..bukan tahu pun nak gi klinik mana)...
Dalam perjalanan tu ibuayu berzikir..macam2lah...risau rasanya.

faiz lak resah semacam (ngantuk ,tak menyusu and sakit kot)
Alhamdulilah sampai kat klinik doktor kata tak perlu jahit..luka sikit je..
lega rasanya.....

tak tahulah macamana boleh berlaku rasanya sepantas kilat..Faiz lak tengah melasak
Selalunya ibuayu memang duduk depan..tapi perkara dah nak jadi...

so ingatan buat diri ini dan rakan2 lain..
Tapi bila kes macam ni siapa yang nak dipersalahkan ye..ibu tak pandai jaga anak ke atau......


ni masa sebelum kejadian

ni balik dari klinik


ibuayu tanya kat doktor..luka tu boleh tercantum..tak..
doktor kata sedangkan hati yang luka boleh tercantum...

p/s..luka ni mesti berparut..sapa2 ada petua hilangkan parut bagitau ye..tq

6 comments:

adda said...

kesiannyer.. kalau nk ilangkan parut kitaorg guna aloe vera gel neufera. so far ok. semoga faiz cepat smbuh

Ibuhani said...

la..siannya. sapu Minyak gamatlah. Minyak gamat pun boleh hilangkn parut.

naurah makwa said...

oo,akak gi cameron hari yg sama naura gi yerk!huhu..selamat berkenalan kak..

ala,cian faiz..mesti sakit tu..naura pun tak tau caner nak hilangkan parut..

[-suziey-] said...

amboih bersenang lenang baring kt blakang..hehe..ala jgn risau luka tu xkan berparut..aQeel pn pnh kena..laam2 dia ilang n xde kesan pn..

pst..lawk gk doktor tu..ekek:p

ieyza said...

siannyer...so...skang nie faiz punyer luka dah ok ke tak??hope cepat sembuh..

Intan said...

Alaa kesian nya faiz, dlm bercuti terluka lak dia...takpe budak2 lelaki nie strong boys, pasti cepat luka tu sembuh kan sayang...

P/s: Best kan ayu, cuti kat CH...I likeee!

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015