Friday, November 20, 2009

2 tahun lagi UPSR

Hari ni keputusan UPSR dah keluar.Alhamdulilah SKDTK mendapat 17 orang 5 A. Dan untuk keluarga nek Kiah Aina cucu ketiga yang mengambil exam UPSR mendapat 5 A( Sebelum ni kak long and kak Ngah pun 5A).tahniah untuk Aina..

2 tahun lagi fauzan lak akan ambil exam..bersama dengan amalia and nuha..(sepupu dia ni duk KL and pelajaran diaorang memang ok). Fauzan buat masa ni pelajarannya sederhana sahaja.Untuk ibuayu tidaklah menaruh harapan yang tinggi pada fauzan ni tapi malam tadi nek kiah telefon...cerita pasal aina and nek kiah pesan..tengok2 kan fauzan tu..Kecian dia...cucu lelaki pertama nak exam.Aduhh..ni bukan anak yang tensen ni mak yang tensen..And ayat power nek kiah..Mak bapak cikgu takkan anak tak.....(fikirlah sendiri).Adus......dum..dum..bang..bang

"Cikgu memang ajar anak murid tapi ada masanya anak cikgu taknak dengar cakap ibunya yang cikgu kerana cakap cikgu lebih betul dari ibunya yang juga cikgu"

contohnya: kalau ibunya yang cikgu cakap buat macam ni baru betul...bukanlah ibu cikgu cakap macam ni...(yang sebenarnya anak tu yang salah dengar cikgu dia cakap..Gerammm je)

fauzan and amalia

5 comments:

Chik Na said...

kalu kita taruh harapan yg tinggi..anak anak pun stress rasanya..

h4ni3 said...

insyaAllah.. fauzan pun akan dpt 5A. doakan dia sentiasa ye ibu.. jangan pressure dia pulak :)

Guru said...

assalammualaikum

kita doakan yang terbaik untuk anak2 kita

ibuayu said...

terima kasih chik Na and h4ni3..ibuayu buat masa ni tak pernah push sangat..

edane said...

follow yer...nape tak de shoutox ibu ayu? jom singgah ini link ek.. follow2...

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015