Wednesday, September 9, 2009

Hujan Baju

Jangan terkejut ni bukan hujan yang mengalir tapi ni baju yang berlonggok di rumah ibuayu.Tak tahu mana silapnya menyebabkan rumah ini dibanjiri baju yang pelbagai tuntutannya. Dan ditambah lagi bilik ini tidak berpenghuni jadi tak kisah lah baju tu dibiarkan sebegitu.

Baju yang perlu dibasuh

Baju yang perlu dilipat


Setelah tengok keadaan yang begitu teruk melanda maka ibuayu dengan pantas mengasingkan:

Baju yang perlu disangkut
Baju yang perlu dilipat....



Alasan sibuk rasanya tak boleh pakai untuk penyelesaian semua ini.

Dah terang sikit mata memandang


Dan disebabkan esok ibuayu boleh balik awal ke rumah kerana jadi pengawas UPSR maka ibuayu akan cuba melunaskan semua tanggungjawab ini.Amin

5 comments:

payarumput21 said...

Salam IbuAyu..

Hahaha... sesungguhnya anda tidak keseroangan.. huhu..

:-)

Sayang.Ibu said...

samalah kita... byk baju yg lom berlipat gak kat umah tuuu

MRS. K said...

hehehee..
memang hujan baju betul
saya pon sama
basuh baji rajin coz main campak je lam mesin
bab lipat baju tu yg malas giler

h4ni3 said...

mcm sama je dgn condition kat rumah kite, kak.. hehehe

anyway, saya dah upload pic cemana nak guna pursehook tu. harap2 betul la. :D

salam kenal ye, ibuayu. nnt saya follow and link blog akak :)

missleter said...

alamak.....malu la...dpt kwn cani...banyaknye...longgokan....isk..isk...tapi x leh lawan usu ...hehehe..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015