Thursday, September 17, 2015

Fettucini Carbonara versi Melayu

Lama betul tak pekena carbonara
dan biasanya bahan utama soso carbonara and ayam
tapi sebab ayam takde dalam stok
so gunalah sosej sebagai menu utama

cara memasak sangat senang

tumis bawang holand yang telah dipotong dadu
kemudia masukkan sosej
masukkan sos
letak garam
dah siap
rebus fettucini sampai masak

dah siap
boleh hidangkan
tapi sebab nak rasa pedas
ibuayu hiris2 cili padi
lagi meletop2 rasanya

sambil tengok tv petang2
tak sedar dah makan 2 mangkuk
hahahhaa

malam tu 
ayahnas and fauzan lak makan
ibuayu dalam bilik
dah sudah tu ayahnas komen
asal kuah sikit sangat
alamak ai
diam jelah
padahal bini dia dah telan 2 mangkok
and kuah tu ibuayu suka buat pekat2
kalau cair tak umpphhh


10 comments:

lieyalatif said...

same laa...versi kite mesti tabur cili padi atau cili flakes yg dpt kalo beli dominos pizza tu..... kalo tak boh cili muak plak nak hadap....

Ummu Athiyah Ismail said...

Faveret kami satu family :)

Rahsia Masak Daging Cepat Empuk

Mirabeads azi said...

sedapnya carbonara.
Saya selalu buat speghetti carbonara masuk udang/sosej dan potong cili kering halus2....terasa pedas baru sedap!

Emy Omar said...

Kalau carbonara ni fav cik Mia ni kak Ayu..kuah pekat2 baru ummph!!!

ayu Ismail said...

samalah kita ummu

ayu Ismail said...

yalah kan lupa lak ada cili flakea tu..next time boleh try

ayu Ismail said...

sebelum ni letak ayam je pun..next time boleh try letak udang lak

ayu Ismail said...

sama geng lah kita mia

ayu Ismail said...

sama geng lah kita mia

ayu Ismail said...

sebelum ni letak ayam je pun..next time boleh try letak udang lak

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015