Sunday, September 13, 2015

Feeling Wartawan

Hari Sabtu hari tu 
sekolah ibuayu buat Gotong Royong Perdana

Sekolah bergabung dengan agensi luar
ibuayu kena jadi perakam
tukang amik gambarlah
selalu kalau perakam berdua
hr tu kena buat sorang

memang terkejar2 sikit
ialah yang datang tu dari pelbagai agensi
pantas betul diorang buat kerja
baru tengah tangkap gambar 
jentolak tumbangkan tempat buang sampah
yang kat tepi padang lak askar dah 
tumbangkan pokok kayu manis
yang kat atas AJ memasak tengah masak
yang kat laluan sekolah
kekawan tengah cat pasu

first time rasa terkejar sana sini
penat tapi seronok 
terasa macam wartawan mengejar cerita
bila tengah amik gambar lain
tiba2 ada bab cerita penting tak sempat snap
frustnya

dan bila kita tukang ambik gambar
jangan haraplah gambar kita ada
so hp standby untuk selfie sendiri




3 comments:

eima said...

wahhh org kuat on that day ni .....
laporan org lain buat ke kena buat juga ni

ayu Ismail said...

amik gmbr je laporan org lain yg buat

ayu Ismail said...

amik gmbr je laporan org lain yg buat

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015