Tuesday, September 8, 2015

Beratur setengah jam semata2 beli kuih keria



hari Ahad tu ada hal
power bank ayahnas rosak
so kena baiki
balik dr situ 
tekak ibuayu teringin makan kuh keria
mula2 tgk org beratur panjang
turunlah gak
ialah ramai nak membeli
sekalinya 
org beratur sebab dulang kuih keria dah abis
kena tunggu keluar dr dapur
dlm 20 minit gak ibuayu tunggu
keluarkan 2 dulang kuih
tapi gerak kedepan ikit je
rupanya  selain dr yg beratur 
dah berderet org yg order
so lepas 2 dulang tu akak tu un cakap
kalau nak kuih keria tunggu setengah jam lagi ya
aduhai
ibuayu pun x paham
sepatutnya dah tahu hr ahad
buatlah stok lebih2
dah patut agak dah pelanggan yang akan datang

so apa ibuayu buat bila tahu kena tungga setengah jam





idaklah ibuayu nak menunggu
terus gi beli kuih getuk
kalau nak beli selain dr kuih keria memang x payah beratur ya
moral of the story
kalau dah tahu diri tu org melaka
tok sahlah sibuk2 gi tempat glemer hujung minggu
haahhahhaha
bila cerita kat ayahnas
rasa sayu je x dpt makan 
nasib tak mengandung

8 comments:

AMIIZAA said...

ya allah ramainya, mesti kuih kerianya sedap...dekat mana tu nash?

Mirabeads azi said...

hehe....selalu teringin nak singgah beli kuih keria yang famos ni tiap kali balik melaka tp hubby tak mau sbb malas nak menunggu....buat sendiri je la....

adianiez AIDA said...

aida lom pernah gi beli ni lagi.
beberapa kali lalu, kedai buka and org x ramai.
tapi mr.asben malas nak beli hu hu hu...

ayu Ismail said...

sebab kot...ni kali pertama gi xtp xdpt huhu

ayu Ismail said...

tulah teringin nak rasa....xde rezeki

ayu Ismail said...

kadang2 kita tgk org x ramai..tp rupanya kuih tu tengah goreng..tu yg kena tunggu setengah jam..diorg order dulu...

ayu Ismail said...

kadang2 kita tgk org x ramai..tp rupanya kuih tu tengah goreng..tu yg kena tunggu setengah jam..diorg order dulu...

ayu Ismail said...

tulah teringin nak rasa....xde rezeki

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015