Wednesday, September 23, 2015

Asam Pedas Telur Ikan Pasar Borong Melaka

Melaka dan asam pedas tak dapat dipisahkan
Dan sesiapa mai melaka tak pekena asam pedas memang rugilah

Kalau teringin nak makan waktu malam memang banyak kedai gak yg menjual asam pedas ni

Sebelum ni ibuayu ada post pasal asam pedas kat Pantai Puteri

Yang ni asam pedas kat pasar borong
Cari je guna waze mana pasar borong
Bila sampai situ boleh nampak berderet kedai tepi pasar  borong tu
Pilihlah mana nak makan
Ibuayu selalu gi yg depan sekali
Kat situ ada roti canai
Makan roti canai cicah asam pedas
Sangat2 marbeles

Ikan lak macam2 ikan
Pari kembung tenggiri jenahak and telur ikan

Hari tu ibuayu gi amik nasi set asam pedas telur ikan
Makan panas2
Lepas tu orderlak air mata kucing
Memang tak kecewalah
So nak datang melaka bolehlah singgah sana ya



2 comments:

nik ros said...

nanti ke melaka boleh singgah sana :)

adianiez AIDA said...

aida x pernah ke sana.
lalu aje depan.
nak ke funbake :)
but dek kerana makan2 ni, mcm mau gi la.

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015