Tuesday, May 7, 2013

Apa yang Melayu tak buat utk PRU



anak muda bangga dengan umur 21 
tanda kunci kebebasan

tapi apa yang orang Melayu lupa buat
ialah mendaftar sebagai pengundi

itu yang bangsa tu buat bangsa kita tak buat

kalau ada undang2 yang mewajibkan umur 21
automatik nama ada di daftar pemilih kan bagus

demi agama demi bangsa demi negara
pastikan anak anda mendaftar bila umur 21 tahun

jangan beria2 pegang sepanduk kata undi itu undi ini
tapi diri sendiri lupa nak mendaftar
atau tak tahu bagaimana nak mendaftar





akan ku pastikan dak kenit ini
akan mendaftar mengundi


5 comments:

adianiez AIDA said...

apa pun, kita kan 1malaysia. pe nak dihebohkan isu kaum kan?
pe pun, wajib undi!!!

Nazayiena Ayiena said...

Betul tu....lama lg nak tunggu si kenit tu nak mendaftar.

Anonymous said...

Betul betul betul!

Konsep 1Malaysia tu hanya orang melayu (yang kurang bijak) je pegang. Buka mata sikit. Ni dah kalah Dan terbocor rahsia tuduh la melayu racist.


ibuayu said...

Akak bukan nak bagi isu perkauman aida tapi akak nak org melayu menggunakan hak dan tanggungjawab..pangkah itu pilihan sendiri.

ibuayu said...

Hehe bertahun lagi dia nak mengundi..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015