Monday, September 3, 2012

Rindu-Rinduan

Sekejap masa berlalu

Rindu bulan Ramadhan
Walau penat macamana
tetap berminat nak masak untuk juadah keluarga

murtabak yang hanya dijual di bulan puasa 


lepas berbuka solat maghrib berjemaah
lepas tu rehat jap tergesa2 gi sembahyang terawih
bawa si faiz ni terpaksalah sabar melayannya
alhamdulilah dia banyak dengar kata ibuayu
dia duk pun kat tempat solat perempuan
tak mengacau pun
tapi setiap kali  bagi salam
mulalah dia pegang pipi kita nak cium
tapi kena upah juga 
selalu pesan 
faiz good boy ya nanti ibu belikan kereta remote hijau
dan kini faiz dah terima upah dia
tapi macam biasalah budak2 kereta dah rosak
 


Rindu juga dengan Syawal

dapat berkumpul adik beradik
berjumpa sanak saudara
mewah dengan pelbagai makanan yang enak2
sekejap je dah masuk 16 syawal

lepas ni cuba puasa 6
insyallah moga dipermudahkan





 bersama anak buah besar

 
 anak buah kecil



 kawan-kawan




berharap dipanjangkan umur diberi kesihatan yang baik 
agar tahun hadapan dan tahun mendatang
berpeluang berjumpa ramadhan dan syawal



Rindu juga dengan pakwe sorang ni

masa berpisah sedih dalam hati jelah
sebab dah biasa kena tinggal
cuma kali ni lama sikit
harap berjumpa di hujung minggu.....



ingat bang jaga kesihatan
bola bola juga...

1 comment:

Azhariah Zuber said...

kita tunggu ramadhan nxt year

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015