Tuesday, December 27, 2011

Me Udang Kuala Sepetang

 Kami bertolak jam 8.00 pagi

alhamdulilah hari tak hujan

perjalanan pun lancar je

tempat pertama kami nak tuju ialah Kuala Sepetang

 memang teringin nak rasa me udang dia

dalam perjalanan telefon kak Su tanya arah mana Kuala Sepetang ni

Keluar dari tol Changkat jering je

belok kiri arah ke Taiping

lepas tu terus je...

and belok kiri

jangan takut sesat ada penunjuk arah

Kak Su dah kata ada dua kedai kat situ 

kedai Mak teh and Kedai Mak Jah

so kami ke kedai Mak Jah dulu

ada rezeki mai lagi try kedai Mak teh pulak


orang memang ramai

tapi parking senang
tempat duduk banyak
and penyediaan makanan pun cepat







kami order me udang special



nasi goreng udang special



udang memang tak nampak sebab ditimbus oleh nasi..

tapi rasanya lagi banyak udang dari nasi

udang goreng tepung






 ni driver aka tukang bayar


tq bang kenyang perut



tak tentu arah pandang sana sini

ialah deco dia pun ok
masa sampai ayahnas turunkan kami dulu sementara dia cari parking

bila balik baru ternampak banner ni


 
lepas makan cari jeti untuk bergambar

tapi tak jumpalah

itu penanda kena datang lagi ya ayahnas

2 comments:

Qaseh said...

fuhhh..tgk udang tuuu besar banyak pulak tu...fresh lagiii...

macam nak pergi makan kuala sepetang sekarang gak..nasib baik jauh hu huuu

MRS. K said...

dah penah pegi... nanti nak pegi lagi.. hehe

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015