Tuesday, June 14, 2011

Bulan Madu ke Lumut

Ibuayu bertolak dari Kajang ke Lumut jam 7.30 pagi
Ada 2 jalan yang boleh menuju ke Lumut dari arah KL

Satu

Melalui highway kemudian keluar di Bidor Teluk Intan Lumut

atau

Melalui jalan lama Klang-Kapar- teluk Intan Lumut



kalau nak cepat tentulah lalu highway
tapi kalau nak santai sambil jalan2 cari makan 
maka boleh lalu laluan kedua

kami lalu laluan kedua
tu yang makan pagi + tengah hari di Warung Ibu

lepas tu menikmati pemandangan yang sangat cantik

singgah di menara condong teluk intan
ku genggam  menara...




sawah padi terbentang luas


model utama


akhirnya menginap di Hotel Lumut Orchard Inn
petang mengedik di Lumut
tapi bukan kat jeti dia
ni dekat dengan hotel kami je...




curi-curi ambil gambar di jambatan ni...
kalau ikut nak masuk dalam lagi
tapi takutlah


lepas tu terus gi Marina Island

survey untuk projek keesokannya...


malam kami makan di Bakau DMuara Lumut

lepas tu round2 pekan lumut

kiranya walaupun penat tapi terasa perjalanan yang berbaloi-baloi

2 comments:

alyyani said...

lumut, my hometown! :D

ALoNa CintamaniszLite said...

seronok tgk org gi jenjalan ni. hmm..tima kasih kasi info tempat makan best kat lumut, hehe..psl tak penah pun tido kat area lumut. Kalo gi lumut..balik hari aje..boring gak kan...huhu..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015