Saturday, June 25, 2016

Salahkah Ke Pergi Bazaar Ramadhan

Hak individu
Tak sapa suruh 
Tak sapa larang
Tapi kadang2 rasa bila baca
Macam eh eh...Kenapa ya
Salahkah org yg gi pasar ramadhan @param

Setiap tahun bulan puasa
Ibuayu mesti tunggu
Nak rasa murtabak sedap ni
Msalahnya murtabak ni 
Dia niaga bulan puasa je
Kt param je
Bulan tak puasa dia x meniaga murtabak
Post lalu dah cerita
Tu yg sanggup beratur sejam lebih huhuhu

Masa bulan puasa ni gak kita banyak pilihan
N beli ayam golek 
Kmbing golek
Bulan lain susah nak jumpa kambing golekkan

sebelum ni ibuayu suka beli makan2 ringan je kat param
Sekali hr tu 
Beli ikan patin masak tempoyak
sampai 2 ketul hehee
Kemudia gi beli popia sambal
Air jagung

Memang sebelum pergi tu dah fikir apa nak beli
So jimat masa jimat duit hehee

Semalam ayahnas balik kg jap
Bawa nek yot beli barang dapur
Ibuayu x ikut
Then ayahnas call
dia dah beli ikan senangin asam peda
Pdahal masa tu ibuayu dah keluarkan ayam nak masak kari
So simpanlah semula
Dah memang terangkat makan asam pedas ni
Sedap sangat
Nexttime nak repeat lagi..
Kuah ada lbih
Bawa ke sahur
And pertama kali ibuayu tambah nasi waktu sahur

So nak gi ke x kat Param ni terpulang
Duit kita selera kita
terpulang pada kita
Belilah berpada2
Jangan sampai membazir pula



Masa ni gi kedai siam
Faiz kata nak makan ikan
So bungkuslah ikan siakap 3 rasa


Gambar ni faiz tertidur kat pa
Sementara tunggu fauzan balik sekolah
Ngantuk sangatla tu...

2 comments:

anajingga said...

salam Ramadan Kareem, betul tu hak individu untuk ke bazar ni, cuma hati2 jangan sampai berlaku pembaziran kan :) singgah 22 Ramadan ke sini dari anajingga.com

LYAfrina said...

betul tu..x salah membeli ..cuma pndai2 lah..jgn smpai mbazir

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015