Friday, September 19, 2014

Masjid Besi Putrajaya

Sebelum ni memang tak tahu ada masjid ni
Yg tahu masjid putrajaya je

So masa ke putrajaya tu
Ajak ayahnas solat kat masjid besi
Nama masjid ini ialah
Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin
Kenapa dipanggil masjid besi
Kerana 70 % pembinaannya adalah besi keluli

Besar masjid ni
Pertama kali pergi tercari2 jugak tempat tempat wuduk n tandas
Kat bahagian bawah sekali
Kalau bawa org tua macam susah sikit
Kalau tua sihat x pe..kalau jenis sakit kaki
Nak jalan tu jauh sikit

Tapi masjid ni sangat cantik
Rasa nyaman n damai je
Kalau nak ke sana bukalah waze ke maps
Kalau x pun cr kawasan tasik or menara pensel  boleh nmpk masjid tu
Cuma kadan2 dah nmpk
Tapo nak tuju ke sana tu yg sesat




2 comments:

NzA said...

yelah, masjid ni xfemes mcm masjid yg lain sedangkan seni binanya gah...cousin akak nikah kt sini pd Mac lepas

Emy Omar said...

Saya pun sekali je jejak kaki ke masjid besi ni kak..biasa ke masjid putrajaya je hihihi

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015