Tuesday, September 23, 2014

Throwback Majlis Perkahwinan Sepanjang Cuti

Sepanjang cuti ni ibuayu sempat memenuhi jemputan 

Tapi ada juga yg tidak dpt gi atas sebab
Yg x dpt dielakkan

Hr sabtu mg pertama cuti 
Pg tu bertugas di perpustakaan awam
Jadi juri pakaian beragam
Lepas majlis dlm pkl 2 terus ke majlis perkahwinan anak murid ayahnas




Hr ahad pula
Pagi2 kami dah keluar
Ke alor gajah
Dekat dewan masjid alor gajah
Perkahwinan anak kawan ayahnas
Dr situ brlah kami ke 
Rumah sepupu
Di bukit katil
Lepak lama sikit kat situ
Kemudian barulah balik
Bila jumpa mak sedara
Sepupu sepapat faham2lah gaya masing2



Minggu ke dua sabtu
Pagi tu ke rumah dua pupu ibuayu
Kat krubong je
Datang awal2 ni seronok sebenarnya
Lapang je meja hehe

Lepas tu baru ke Parit Raja Darat Batu Pahat

Bawa nek kiah dengan atuk mail
Atuk mail dulu pernah kerja polis di parit raja
Campuran yg baik masa tu
Sama sekarang ikatan persahabatan itu erat
Dah mcm keluarga angkat

Layanan diaorg memang tip top
Makanan macam2 ada
Siap bagi bontrot (bekalan)
Goodies lak dia bagi biskut



Bila lalu jalan tu terkenang memori lama
Kami x sempat nak jalan ke parit raja
Ialah mengejar masa nak balik melaka

In sha Allah ada rezeki boleh gi
Sana lagi
Teringin nak round batu pahat
Tempat penuh kenangan hehe

1 comment:

AMIIZAA said...

salams datang sini bw membaca entry baru:)

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015