Wednesday, September 10, 2014

Bagaimana kita mendidik anak membuat kerja sekolah

Anak2 ni kalau cikgu bg kerja sekolah
Bukan semuanya akan siap
Sampai.ada masa
Kita bagi dia siapkn kat sekolah je
Kalau bg kat rmh alamaknya mcm2 le alasan
Dan alasan klise
Kerja sekolah dah siap cikgu
Tapi buku tertinggal

Sorry le cikgu dah tahu akal kamu
Kalau kita kata jom balik rmh ambil buku
Hah terkujat sekejap

La ni pun kalau x siap kerja sekolah bukan boleh denda suka hati kita

Jadi orang yg paling bertanggungjawab
Memastikan anak2 buat kerja sekolah
Atau belajar
Semasa di rumah adalah ibu bapa

Mungkin ada ibu cek buku anak2 dia
Ada lak yg pakai mulut
Tolong ingatkan je
Ibuayulah ni
Balik sekolah mesti tanya anak2
Ada kerja sekolah tak
Kalau xde ok lega
Kalau ada buatlah
Yg tension bila tanya takde
Bila bangun pagi br tetingat kerja sekolah
Mcm tu gak dengan hr cuti
Masa cuti x ingat 
Mlm esk nak sekolah br terhegeh nak buat kerja sekolah

S3malam jumpa kat fb
Cara ibu bapa dia tunggu
Anak belajar
Or anak buat kerja sekolah

Harap2 kita taklah macam tu
Sampai pegang senapang lagi




Tapi kalau ibu bapa prihatin 
Kerja sekolah
Pelajaran anak2
Kurang sikit stress cikgu kan

Hehehe

1 comment:

Eliss Mie said...

soalan pertama eliss bila sampai rumah.ada tak kerja sekolah?hahaha..baru tadika tp dh dpt kerja sekolah..nanti dah sekolah x tau laa..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015