Friday, March 21, 2014

Seram tapi sedap dimakan

memang sedap
ikan keli ni kalau digoreng 
garing-garing

makan nasi panas2
dapat sambal belacan je pun ok

tapi yang tak sanggupnya
kalau goreng 
mesti meletop-letop
ibuayu kalau goreng
mesti tutup dengan tudung periuk

tapi bila nak balik kan ikan 
mulalah bersilat semacam


ikan keli ni beli kat pasar tani
asalnya nak masak lemak cili padi
tapi sebab ada bahan tak cukup 
tangguhkan dululah
ambil sikit untuk goreng je

2 comments:

NzA said...

kat rumah ni pun kalau goreng garing2 mmg ank2 makan tapi kalau masak lain xlaku...huhuhu..
akak kelar ikan keli tu rapat2 so ia tak meletup....

Emy Omar said...

Ikan keli kalau goreng kena gaing2 baru sedapkan kak tp tak sanggup nak bersilat time menggoreng tu la hah

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015