Tuesday, January 10, 2012

Muar : Asam Pedas Parit Jawa

cerita penghujung cuti sekolah yang lalu

Menghabiskan cuti terakhir dengan jalan2 cari makan
hari selasa tak boleh gi mana-mana sebab fauzan ada orientasi ting 1


hajat pertama nak terjah me bodoh tapi gagal
ialah anak2 bangun dah pkl brp..tentunya me bodoh dah abis

terus gi Muar  kiranya nak gi makan tengah hari and sarapan sekali

ni jambatan muar bukan pulau pinang ya
mula2 blur juga kat mana Parit Jawa ni
cakap dengan ayahnas kalau jauh sangat kita makan kat bandar muar je


nampak tunjuk arah cuma 9 km
so kami teruskan juga hajat nak ke sana
nampak signboard asam pedas parit jawa
wah kiranya tempat ni memang glamour jugak


sampai je tengok orang ramai lagi
mula2 ibuayu tak selesa sikit sebab ada kedai cina

tapi rupanya kita boleh duduk kat mana2
and orderlah kat kedai asam pedas tu


ibuayu tengok ada 2 kedai asam pedas tapi yang bukak satu je

patutnya ada sayur tapi sayur dah abis
so kami mintak kepala ikan siakap...
masa tu tengah masak
yang ada dah abis
bila dah dapat ikan nasi pulka tengah masak
sabar jelah...


sambal belacan



telur dadar



ialah nak Q ambil nasi pun ramai gak

cium bau dulu ya

apa2 makan dulu bayar kemudian..

depan kedai ni ada jeti nelayan
tu yang ikan dia sedap
ikan fresh



3 comments:

ALoNa CintamaniszLite said...

tak penah lg sampai muar...

~aYu~ said...

salam kenal dan follow sini. muar kampung hubby tu.. sedapnya asam pedas.

Encik Anif said...

Pergh.. Sedap tu Asam Pedas Parit Jawa! :D

Sekali sekala pekena, memang best!

Post Terbaharu Saya - Bertukar Kepada MPV?

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015