Thursday, March 10, 2016

Tragedi di Lebuhraya

Hari Sabtu 5 Mac
Plan asalnya kami gerak awal ke tangkak
Ada kerja kawin
Bawa nek kiah and atuk mail 
Nak jadi cerita
Kereta exora ada bunyi sikit
Risau gak nak jalan jauh
So ayahnas gi bengkel
Asal nak gerak pagi 
Jadi lewat
Pkl 12 kami gerak ambil nek kiah semua
Kami kena cepat balik semula ke melaka
At least pkl 3 ayahnas kena gi Sekolah sukan
Sebab ada game ptg tu
Ada majlis pembukaan CM datangak tu
So lepas dr bemban tu
Tiba2 dengar bunyi dan kereta dah semcm
Masa tu ayahnas kat lane kanan
Terus signal gi kiri
Nasib lah kereta belakang agak jauh
Kereta lane kiri lak pun slow
Berhenti tepi cr posisi
Tayar kereta belakang pecah
Sabar jelah
Ayahnas amik barang2
Ibuayu tolong keluarkan
Tanda kecemasan


Agak2 jaraklah
Kereta memang berdesap desup jangan cakap
Ibuayu tengok ayahnas tenang je buka tayar
Releks je
Nasib peralatan semua cukup
Walaupun fauzan x brp sado
Nasib dia banyak membantu
Kami yg perempuan ni hulur2 barang jelah
Nek kiah biasalah cemas gak
Kereta banyak
Laju2 lak tu...
Bila tgk ayahnas keluarkan skru tayar tu
Memang terasalah
Nasib suamiku gi gym
Kalau x mana daya kot hahahhaa

Alhamdulillah
Berjaya ganti tayar spare
Sampai tangkak
Terus ganti tayar
Call long suruh mai kedai tayar tu
Ambil dulu
Nek kiah ..ain and atuk mail
Faiz pun ikut sekali
Kami ber3 tunggu
Dlm pkl 4 gak selesai
Sampai rmh kawin
Ada nasi beriyani gam
Waduh apa lagi
2pinggan bertambah
Nasi dia pun memang sedap
Ditambah lagi lapar perut ni

Alhamdulillah lah
Kami sekeluarga selamat
Syukur kepadamu Ya Allah
Ni pengalaman pertama ibuayu
Asal risaukan enjin
Tapi rupa2nya tayar yg pecah
Kita hanya manusia...




1 comment:

AziRahmanDot Com said...

pernah lalui situasi ini tapi jam 330 pagi di lebuhraya utara selatan..hanya Allah saja yang tau perasaan ketika itu.

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015