Tuesday, March 29, 2016

Resepi Tauhu Sumbat Ikan

Jom cuba


ibuayu suka tahu putih
goreng dulu
jangan lama sangat



potong 2



tebuk tengah dengan sudu
isi tauhu tu jangan dibuang ya




hancurkan 
tambah dengan daun ketumbar



ni isi ikan
ibuayu guna ikan kembung je
rebus lepas tu asingkan tulang dan isi

lepas tu
gaulkan dengan isi tauhu dan daun ketumbar
kemudian masukkan lada sulah 
dan sedikit garam




kemudian sumbatkan isi ikan tu kedalam tauhu yg telah dilubangkan


celup tauhu tu dengan telur
kemudian goreng




tadaaaaaaaaa

jangan lupa buat sos pencicah dia
makan panas2
memang sodap














7 comments:

lieyalatif said...

menarik nie...tahu mmg peberet ...tapi kat umah ni tak laku kalo tahu2 so lupekan le niat nak buat ...beli siap ajek laaa...huk huk huk...

Umie Adli said...

sedapnya.boleh try resepi ni. mcm senang je

Malinda said...

sedapnyeeeee...camni nampak lagi senang kot dari nak buat tauhu kukus goreng tu...isi ikan kembong kan cam lemak2 kan..fuhhh...cam terasa2 pulak kat tekak...kikiki

idzwa kamaruddin said...

senang je kan!

Chekgu Azrine said...

hubs saya mesti suka nih...nak cubala nanti

AziRahmanDot Com said...

sedap ni

adianiez AIDA said...

Aida bukan peminat tauhu sumbat.
kalau mak abah aida, pantang jumpa mesti ngap :-)
Yg ni aida x pernah baca mana2 pun.
sumbat isi ikan. Very the new knowledge :-)

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015