Saturday, July 12, 2014

Dugaan Bulan Puasa

Entah mana silapnya 
Tak tahu le
Dah 2 x dlm ramadhan ni
Ibuayu kena buang2
Keracunan ke àngin
Nasib x muntah2
Makanan tu masak sendiri bukan beli
Lagi pun x makan pedas2 sangat 
Bulan puasa ni

Dan semalam
Memang tak tahan sangat
Dan paling dahsyat semalam
Ibuayu kena lagi
Dr pagi kat sekolah
Lepas tu tengah hari cool.sikit
Petang tu berkali2
So lepas buka
ajak ayahnas gi farmasi je
Masa nak beli ubat tu
Terkedu jap
Nak cakap beli ubat apa ya
Terus cakap nak ubat berak2
Budak penjual tu kata 
Cirit birit ya kak
Hah tulah perkataan yg dicari
Kasarnya bunyi berak2 kan

Lepas makan ubat still
Sakit lagi
Harapnya hari ni nak kena gi sekolah
Ada bacaan yassin and solat hajat tahun 6
Janganlah perut ni buat perangai

Gambat tak membayangkan cerita hehe



6 comments:

Muhammad Syahmi said...

Sabar je lah. Mudah-mudahan, lagi banyak ujian, lagi banyak pahalanya.

NzA said...

kena p klinik tu ayu..moga xcpt ok.

ayu Ismail said...

Tq kak nza

ayu Ismail said...

In sha allah..amin

adianiez AIDA said...

da sihat ke?
get well soon ye...
aida kena sekali ceri beri ni sabtu ahad lepas. adoi! ntah apa yg meracuni perutku.
org lain tak kena pun hu hu hu :-)

LYAfrina said...

Akak amalkan baca ya latif.. ya latif smbil usap kat perut.. lya pnh kna.. alhamdulillah.. kuasa tuhan.. lps amal baca tu.. hilang sakit.. tp kna cuba gak mkn ubat.. bkn angin ke? Kdg2 angin sbb bpuasa seharian kan..

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015