Saturday, May 24, 2014

Terjah ke Cameron Highland

Tahun ni tahun yang paling kurang kami berjalan
Selalu tak dapat jalan sebab ayahnas 
terlibat program pembangunan bola hr sabtu and ahad

So tahun ni ayahnas dah berhenti
Tapi sabtu ahad tetap kami sibuk dgn anak2

Faiz sabtu tuisyen ahad tae kwando
Bila tuisyen sabtu dah x pyh hadir
 tinggal tae kwan do je lah hr ahad

Sibuk sampai rasanya tahun ni paling kurang dapat balik kg
Balik pun dah tak pernah tido
Kat rmh nek kiah ke rmh nek yot yg dekat pun sama je
X sempat

Mg lepas hr sabtu sekolah ibuayu seklh ganti
Masa hr jumaat tu sebut kat ayahnas 
Naik cameron pun best gak kan hr ahad ni
Ayahnas ok je
Fauzan pun seronok le
Dapat release tension sebelum exam
Tension ke nak oi
Faiz x payah cakaplah 
Mulut mak jemah tu memang seronok je

So ahad tu dlm pkl 4 pg lebih kami bertolak
Anak2 dah kami bentang toto kat belakang
Mata ni mengantuk semcm
Ajak ayahnas berhenti kat rawang
Kalau ikut mata ayahnas memang tahan
Ibuayu je rasa mengantuk sangat
So kami tido jap lepas solat subuh kami gerak semula

Lepas tu dlm pkl 9 lebih kot kami sampai di Lata Iskandar
Best sangat dapat berposing
Orang tak ramai lagi


Lepas tu terus gi kat ladang teh boh
Ala2 ombak rindu
Masa ni baru tahu
Kalau ada warga emas kita dibenarkan bawa kereta naik terus ke atas
Kalau yg muda2 ni
Park kereta di bawah ya

Sambil jalan
Sambil berposing
Tiba sana org ramai gak

Dapat Pekena teh tarik
Nikmat
Kemudian tergesa2 kami turun
Hujan sangat lebat oohhhh

Otw nak turun jalan sesak
Ialah mana nak keluar 
Mana nak masuk
Kena berani le
Ibuayu duk sebelah pun rasa seram gak

Lepas tu terus gi kea farm
Ibuayu je turun sorang2
Ialah cuaca masih renyai
Nak parking pun susah

Tapi cuba bayangkan bila shopping sayur 
Aduhai beratnya
Lepas dr situ terus gi kg sedia
Kat sini br pekena strawberi coklat
And ice.cream
Kali ni x beli scone
Perut.dah kenyang makan macam2

Then dr sini baru kami terus turun balik ke melaka
Alhamdulilah jalan nak turun x jem
Respek kat ayahnas
X penat pun dia 
Co pilot ni pulak yg minta izin nak tido
Anak2 x yah ckp le
Semua dah buat taik mata


Cameron ni tarikan dia kuat sangat
Pergilah berapa kali
Memang x pernah jemu
Tapi kali ni ibuayu tak beli strawbery pun
Nanti bawa balik rmh xde sapa
Yg nak makan
Sampai kecut2 pulak
Sampai rmh dlm pkl 9 lebih 
Dah siap mkan kat luar dulu
So lepas tu boleh sambung tido
Esoknya nak sekolah
Kalau kata penat memang penat
Tapi seronok tu lagi lebih dr penat










6 comments:

adianiez AIDA said...

balik ari ye?
in shaa Allah jumaat - ahad ni aida gi CH. da book eq hotel dah. minta2 la tak ujan hu hu hu dpt la berjalan dgn anak-anak bersuka ria :-)

ayu Ismail said...

Ya aida..pagi x hujan tengah hari tu ujan lak ..tu yg x seronok sangat

lieyalatif said...

best2...lame dah lieya tak pi CH...seb baik pi skrang...kang cuti skeolah penoh dah atas tu....

adoii teliur tgk strobery ituuuuu!!

NzA said...

syoknya mkn buah stoberi segar dr ladang.
Kalau ank2 dh besar mmg sukar dh nk berjln masa cuti...ada je program mereka...akak skrg ni pn trkdg sukar nk kumpul ank2 p bercuti...huhuhu...

Emy Omar said...

Syoknya kak Ayu sempat naik CH lagi tu.Saya pun 2014 ni kurang berjalan.Blk Seremban pun jarang2..kadang2 balik hari je.Ezhan sibuk dengan kelas tambahan.Betul tu kak,CH ni daya tarikan dia kuat.Pegi berkali2 pun tak boring

adianiez AIDA said...

aida sudah pergi!!!
yahoooo...

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015