Friday, November 19, 2010

Raya Haji dan Ayam Pencen

Salam Aidil Adha..
Sibuk sikit minggu ni..

Kami balik rmh nek kiah malam raya
Ayahnas ada kursus muzik sampai petang..
Kiranya balik rumah tu terus masak..
cewahhh...yang lain dah siap rendang je belum masak
sebab nek kiah tunggu kami
dan bukan ibuayu yang masak
masak biasa Ayahnas le tukang masak rendang

And pertama kali kami masak rendang ayam pencen..
raya puasa hr tu ibuayu yg masak 
and frust sangat bila ayam hancur..
and dah terasa makan ayam pencen ni sedap buat rendang
jadi memang dah plan nak masak ayam pencen....


hasilnya...memang sedap...tq abang
pagi raya tu fauzan tibai 5 ketul ayam je...
Tak tahu nak cakap kepuasannya..
sampai bincang lak..ayam pencen ni sedap masak apa lagi ye...
tapi tak tahu lah dr segi kesihatan lak ye..
ialah ayam tua...

rendang ayam pencen
"

lodeh

"
kuah kacang
"

and pagi tu lepas sembahyang raya  (ibuayu and faiz x smbhyg .huhu)
terus balas dendam bergambar..
ingat lagi masa raya posa hr tu tak sempat bergmbr...
 "





masa ni dah salin baju
nak gi kluang lak
"


3 comments:

kulop ludin said...

lama tak pekena ayam pencen nie..
payah nak dapat....

e.l.i.z.@ said...

selamat hari raya ibu ayu!

ibuayu said...

kulop ludin: kat melaka ni senang dapat

eliza: selamat hari raya

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015