Monday, December 5, 2016

Sakit Tonsil

Sebelum ni memang dah pernah kena tonsil
and xlah kerap sgt.

tapi kali ni
sakit sangat
and lama

selalunya kalau dah gi klinik
alhamdulilah baik
tp yg ni x baik2
dengan sakit kepala
badan rasa berangin
dengan rasa seram sejuk
jangan nak makan
minum air masak pun rasa pedih tekak ni

seminggu lebih rasa sakit ya amat
dahlah mg tu sekolah ibuayu penuh dengan pelbagai majlis
memang lawan sakit je...
last sekolah hr sabtu tu
kami meeting akhir
balik dr meeting tu ibuayu singgah klinik lain
klinik tan
klinik ni nak tunggu turn memang lambat
tapi dia bg penerangan memang dahsyat
sangat teliti
dan doktor ni cadangkan supaya operate
huhuhu
yg tu tunggu dulu
seriau rasa

lepas balik klinik tu
ibuayu kerja makan ubat tido
bangun solat lepas ti tido
memang nak bawa badan x larat
air masak lak ibuayu minum berbotol2
anak dan rumah ayahnas yg uruskan
ada masa keluar gak air mata ni
sakit sesangat tahan sakit je
hr selasa tu br rasa kuat sikit..
tp lemah badan tu masih terasa
mcm x sedap badan
mulut pun rasa payau je....

ada yg bg nasihat ..makan ais krim vanila semua
tp doktor kata tu bukan rawatan yg terbaik
doktor kata makan ais krim gemuk hahaha

tulah
rasa insaf bila sakit ni
rasa seriau
kalau boleh x nak sakit lagi
nasib cuti sekolah dptlah rehat cukup2...




1 comment:

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015