Tuesday, June 23, 2015

Panduan Menghadapi 47 HARI menunggu GAJI

kan dah jadi viral 47 hari menunggu gaji

 maksudnya gaji tetap bulanan
yg ada buat side income 
memang xde masalah lah
 mereka bukan mengharap gaji tu semata2


 kalau salah seorang suami 
atau
 isteri kerja swasta pun x risau
 boleh berpaut didahan yang kuat 

kalau dah sama2 kerja gomen 
hadapilah 47 hari dengan tenang ni 

bukan tips or panduan dr pakar ni 
mungkin perancangan yang akan ibuayu buat

 No 1 
Kalau dapat gaji yang 9 Julai tu 
JANGANLAH SEKALI SEKALA
 pergi tekan ATM utk kacau duit tu 
biarlah duit tu bertapa sampai 25hb Julai 
nampak tak KALAU BERJAYA kan tak perlu nak hadapi 47 hari 
tapi kalau tak berjaya 
 cuba lak yang ke 2

 NO 2 
 Penyimpanan duit RM 1 atau RM 5 bab
 RM 5 ni ibuayu dah praktik dr awal tahun 
hasil duit2 belanja bila dapat rm 5 
hati sangat berbunga2 siap ketepikan dalam purse
 bila sampai rmh masuk kan kat beg lain
 Jadinya duit nilah yang akan ibuayu gunakan 
kalau kecemasan 47 hari nanti 




 N0 3 
suka tak SELIT DUIT 
rasanya orang lelaki tak berapa suka 
tapi perempuan suka sangat
 Jadinya bila dapat gaji 25 and 7 Julai ni 
selit2 lah tempat yg bila ada duit kita tak pandang
 Bila tak DE duit kita korek2

 Ibuayu pernah ada pengalaman
 masa tu memang xde duit sangat
 sikit2 tu adalah 
tapi bila nampak duit selit RM 50 dalam purse
 hati berbunga tak terkata tau 

 NO 4 
walau terlambat tapi ingatan tahun depan
 Kalau main kutu pilih yang tarikh kita hadapi macam ni 
kiranya ada penyelamatkan
tapi kalau semua nak pilih tarikh ni susah gak 
 ataupun
 pergi bisik kat kerani sekolah
 buat tunggakan gaji pada gaji yang keluar awal ni 
so kalau gi cucuk ATM pun 
kita usik duit tunggakan bukan duit gaji

Biasanya pun tunggakan bulan JUN atau JULAI kan


 Yang TERAKHIR 
masih belum terlambat
 gaji belum keluar 
raya bElum tiba 
BELANJALAH SECARA BERHEMAH YA 
BERAYALAH BERPADA-PADA 
JANGAN TIME RAYA
SEMUA NAK BARU 
 BERSEDERHANA

 IN SHA ALLAH
 NASIHAT UNTUK DIRI SENDIRI JUA
APA2 NAK TAK NAK 
KITA SEMUA SAMA
selamat menghadapi
menunggu 47 hari Gaji


8 comments:

Mar Mansor said...

Allahuakbar..betul-betul viral..
tapi saya nak sentuh juga..saya pekerja swasta dan kami dibayar gaji sebelum raya, 11 julai, bulan seterusnya gaji macam biasa 28 ogos..so takde beza kot dengan sektor awam..hehe

eima said...

ai memang suak selit duit pastu lupa ...
pastu jumpa balik syoknye hahahahha

Lynn Hamzah said...

tima kaseh sharing tips...memang kena sorokkan duit yg ada tu...hihihi...takut terguna jer nanti...

ayu Ismail said...

kita serupa ya mar.. akak ingat swasta lain huhu

ayu Ismail said...

rasa macam jumpa juta2 kan heheh

ayu Ismail said...

tulah lynn akak pun harap2 berjaya...hehe

Rizana Aabe said...

Boley praktikkan tip2 dari ibu ayu nie 😊

ayu Ismail said...

nanti rizana bgthu ya mana yg berjaya
.hehe

Copyright to Rahayu Ismail
Designed by UMIESUEstudio 2015